Vitamíny podruhé

S minikvašákem o objemu 1l může být kvašená neboli kysaná zelenina na kuchyňské lince a tudíž vitamíny a zdraví stále po ruce...

Např. kombinace zelí (1/2 malé hlávky ), mrkev (jeden kus), cibule (stačí jedna větší) nakrájená najemno a lehce prosolená...

... smícháme a natlačíme do nádoby, můžeme přilít i nálev z předešlé kysané zeleniny, abychom urychlili proces kvašení...

...zatížíme závažím, které je součástí minikvašáku...

... a uzavřeme víčkem a na kolík natáhneme gumu způsobující tlak, který zrychluje kvašení a současně udržuje zeleninu pod šťávou. Lze použít jakoukoli kombinaci zeleniny nebo nakládat jen jednodruhové pickles. Máme výbornou zkušenost s květákem nebo daikonem nebo ředkvičkami, atd. Proces trvá od 3 do 5 dní podle teploty v místnosti, po té můžeme kvašení ukončit a dát zeleninu do sklenice do chladničky a tím kvašení přerušit, a naložit další...záleží na naší chuti.Nemusíme ji jíst jen jako přílohu, ale pickles mícháme do salátů z čerstvé zeleniny. Šťávu používáme k dochucení zálivky na saláty...

Minikvašák jsem koupila prostřednictvím http://www.minikvasak.adv.cz/, kde se lze dozvědět víc o prospěšném kvašení. V naší rodině funguje už pět let :o)

Komentáře

  1. Dobrý den, to je náhoda,na mne dnes podobný "hrnec" vykoukl ráno na Fléru.Děkuji moc za inspiraci!!Od rána mi totiž vrtá hlavou,zda ho skutečně potřebujeme. A nyní si jsem naprosto jistá!!Krásný večer,Flo

    OdpovědětVymazat
  2. Mokopko, díky za odkaz, objednám si minikvašák. Kvašenou zeleninu děkám hodně a pořád jen v pětil láhvi od okurek a vždy se mi zatoulá vhodný vyvyřený kámen :-)
    Zelí kvasíme ve velkém.
    Děkuji ti na stotisíckrát rosie

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Moni,hned jsem "sjela" internet zda je mozne neco podobneho koupit i u nas a napsala email vyrobci:)) Vloni jsem poprve delala podomacku kysane zeli a moc nam chutnalo.Tenhle kvasak je naprosto uzasny,diky za link a preji dobrou chut :))

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky