Stojánkové zátiší


Tělo multifunkčního stojánku tvoří moje oblíbená bezinka a tyčky jsou z větviček, co jsem nasbírala jednoho loňského podzimního dne na procházce v ouvoze, který vede od fary do lesa zvaného Volesko. Každá větvička je z jiného stromu...švestka , jabloň, hruška, třešeň,trnka a šípek. Aby příze nebo stužky nedrhly,vyrobila jsem si úzké ruličky.Na ně jsem použila podélně rozpůlené ruličky od toaletního papíru, které jsem slepila na požadovaný průměr...
*

A tohle je ručně tkaný len, který jsem se rozhodla obarvit ryze přírodní cestou.Toužila jsem po barvě suchého vřesu. Jako barvivo jsem si vybrala plody bezinek, k moření jsem použila kyselinu citrónovou a kuchyňskou sůl, barvu jsem poté ustálila v octovém roztoku...látku využiji na šití ve stylu "primitives", popřípadě na látkové ubrousky s vyšívaným monogramem.Rozhodně to není můj poslední pokus s přírodním barvením,protože je to dobrodružství plné překvapení...a to mně láká :o))

Mějte krásný prosluněný víkend !!

Komentáře

  1. Stojánkové zátišíčko je kouzelné a je to výborný nápad na všechna ta klubíčka,nitě a příze.No a len získal přírodním barvením krásnou barvičku.
    Mokopko,přeju krásné první podzimní dny.B

    OdpovědětVymazat
  2. Wow! samé krásne nápady, prírodné farby aj postupy, ...no nemám slov:)!Gabi

    OdpovědětVymazat
  3. Mokopka, farba suchého vresu... Už len to pomenovanie samo o sebe je úchvatné, a čo ešte realizácia! L

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Mokopko,

    musím říct, že stojánky nemají chybu. Po něčem podobném toužím už delší dobu, ale můj muž se k tomu nemá, tak musím zapracovat asi sama..

    Barvení přírodními produkty je kouzelné a jak píšeš, vždy něco nového vznikne.

    Pohodový den. Eva

    OdpovědětVymazat
  5. Mokopko,
    ani ne před měsícem jsem si vzpomněla při "úklidu" ruliček nití, že kdysi na základce jsme na hodině "praktických prác" dělali stojánek - dřevěnou podložku a nastříhané plastové brčko jako stojánky na špulky...a že by to chtělo něco podobného ale estetičtějšího..a heleme se, Mokopka to už má hotovo! Dechberoucí!
    A ručně tkaný len taky tak! Já si z poslední návštěvy u babičky přivezla ručně tkané utěrky na nádobí - a přemýšlím, co z nich, protože na nádobí mi je to líto...
    Až budeš mít chvilku, jukni na můj blog, nechala jsem Ti tam vzkazík :-)
    Hezké podzimní dny,
    Mili

    OdpovědětVymazat
  6. mokopko milá, tak zase mi padá čelist - stojánek supr, ale barvení nejnejsupr, prostě šikulka a vždy se ti zadaří...obdivuju tvé pacenky a tebou pojmenované věci..je to tak kouzelné....

    OdpovědětVymazat
  7. Makopo,moc chválím...je to super nápad,stojánky nemají chybu a moc krásné zátiší.Pozívám tě na múj blog,něco tam pro tebe mám.Krásný den.Marťa

    OdpovědětVymazat
  8. Mokopko, tedy u vás na faře se dějí věci - stojánek je kouzelný, svým příběhem ještě kouzelnější a barvení bezinkama, to tedy koukám...znám čajem, cibulovýma slupkama, ale bezinky, to jsem neslyšela. To dobrodružství naprosto chápu :o)
    Krásný večer, zdravím Helena

    OdpovědětVymazat
  9. Hey,

    You make such a beautiful pictures, i really enjoyed watching your blog.
    I can not find where i can sign up as a follower...

    Have a nice sunday,

    Susan from Holland.

    OdpovědětVymazat
  10. Mokopko, nádhera jako vždy, Tvůj celý blog, příspěvky jsou pokaždé neskutečně krásné, pohlazěním duše...
    PROSÍM JUKNI KE MNĚ DO OCENĚNÍ... A PŘEVEZMI SI JEJ .-):-))

    Zuzka

    OdpovědětVymazat
  11. Milá Mokopko, opět originální nápad, moc pěkné a látka s barvou vřesu je úžasná.
    Za tvoje nápady a krásné realizace máš u mě malý dáreček.
    Přeji hezké podzimní dny, Jitka

    OdpovědětVymazat
  12. Milé moje,stojánek se mi opravdu osvědčil,sama jsem ho vyřezala atd...akorát manžel mi vyvrtal otvory pro větvičky,bála jsem se,že bych mohla roztrhnou bezinkovou větev...

    Helenko,barvit se dá také kůrama,jednou jsem barvila i vajíčka v topolových mladých větvičkách na žluto,červenou řepou atd...akorát u látek, aby barva držela, se musí použít mořidlo a ustalovač barev a pak máchat a máchat, než přestane téct zbarvená voda.

    Teď jsou krásné dny jako stvořené pro tvoření, tak si je hezky užijte Mokopa

    OdpovědětVymazat
  13. Moni, opravdu nevím co psát, mám pocit, že se pořád opakuju :))
    Stojánky ... skvělý nápad, už jsem je tiše obdivovala dříve. Už budu obdivovat nahlas ;)
    A barvený ručně tkaný len ... miluju ručně barvené látky. Toužím po nich, ale nemám odvahu se do toho pustit. Jak už jsem jednou psala, zkoušela jsem barvit čajem a vznikl z toho špinavý hadr :( Tak snad někdy příště ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Mokopko,prostředi fary důvěrne znám nedivím se tedy že vy máte tak blízko ke krásnu! vše dýchá osobním kouzlem! tešim se na dalši práce !Zdravi Daja

    OdpovědětVymazat
  15. Stojánek je neuvěřitelně půvabný, pořád se tady k němu musím vracet... Krásně roztančený v zapadajícím (?) slunci. Co se asi děje po setmění.o)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky