Švestkové drobnosti

...první z nich je "švestková nutela"
Ingredience : 1,5 kg hodně zralých švestek,250g krupicového cukru,250 g třtinového cukru,100-150g 60% čokolády,rum podle chuti
Postup: Vypeckované švestky rychle přiveďte k varu a vařte zhruba 15 minut doměkka.Budou-li mít hodně šťávy, část z ní slijte.Po vyvchladnutí švestky rozmixujte a vmíchejte všechen cukr,čokoládu a rum podle chuti.Nechejte 24hodin rozležet .Znovu rozmixujte a potom naplňte švestkovou nutelu do skleniček a sterilujte 15 minut při 80°C
(dávala jsem méně cukru,místo rumu zbytek švestkového vína a čokoládu jsem vmíchala když byly švestky ještě vlažné,aby se čokoláda dobře rozpustila a přidala jsem malý oříšek másla...) Lze použít do listových šátečků,do jogurtu apod.
Mizí neuvěřitelným tempem...
 .... a druhá drobnost ze švestek je " pikantní švestkové čatní"svařené z  900g švestek,2-3 jemně posekaných šalotek,5cm čerstvého nastrouhaného zázvoru,100ml suchého červeného vína,140g hrozinek,1 kousek celé skořice ,50 - 70 g hnědého třtinového cukru,půl lžíce mletého chilli (nebo dle chuti čerstvé feferonky) a jedné snítky tymiánu.Čatní lze podávat k masu nebo sýru i smaženému.
 Tohle byla láska na první kouknutí...Hydrangea Paniculata
Vanille Fraise


Příjemný a blažený týden
přeje
Mokopa


Komentáře

  1. Wau, tak toto by bola úžasná pochúťka, škoda len že toho roku akosi slivky u nás ani neboli :-(( Zato minulý rok ich bolo neúrekom veľa. Lekváru máme ešte aj na budúci dva roky :-)) krásne fotky.

    OdpovědětVymazat
  2. Ta vůně, chuť a lahodné mámemí
    nutelu doprovází
    naprosto famózně božská chuť,
    která naplní každičkou buňku na jazyku slastí velikou....
    děkuji za návod, už je uvařena ;-)

    hortenzie v jemném kvítku tajemství uchovává
    pro každého zvlášť...
    v tak něžném závoji...
    děkuji

    věřím, že jsem se s názvem nespletla, i když jsem takovou ještě neviděla a nedivím se zaláskování...

    s pozdravením a požehnáním pherenis

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Mokopko, švestková nutela mě láká. Pokud seženu dobré švestky, určitě neodolám a našim holkám jí uvařím.
    Recept jsem si s dovolením již opsala.
    Děkuji a přeji hezké babí léto.
    L.

    OdpovědětVymazat
  4. Ach, mňam...krása...moc a moc...krásně mi to zavání babiččinou kuchyní...a to je vždy krásná vzpomínka...díky za ni...

    OdpovědětVymazat
  5. Kde som ja bola, keď som až teraz natrafila na super slivkový receptík, dokonca nutelový. To by si naše babule pošmákli. Tak skúsim budúci rok, dúfajúc, že úroda sliviek bude tak dobrá ako tento rok. Ďakujem za tip. Pá. Renata

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky