Tekuté bylinky

Extrakt na ořechový a mátový likér, naložený jitrocelový sirup, limonáda z květů bezinky

(pozn. Letos jsem vyzkoušela jiný postup výroby jitrocelového sirupu. Je daleko rychlejší a výsledek výborný....takže jsem listy nasekala a po vrstvách prosypávala cukrem a hodně tlačila, nechala jsem tři dny na sluníčku a pak přecedila do tmavé lékovky se zabroušeným hrdlem.
Odpovídám též na dotaz ohledně uchovávání bylinek...u nás se bylinky uchovávají ve sklu a temnu.Do plátěných sáčků se mi dostávali různé potvůrky, takže v nich mívám jen mák, šípky, křížaly z jablíček. Zkusila jsem vloni dát do plechové dózy směs provensálských bylinek na vaření a také to rok vydrželo bez úhony.
Po zkušenostech nesuším velká množství bylinek, ale spíš se snažím o pestrost... dělám směsi podle toho jaká chuť mi momentálně přijde na jazyk :o)

Komentáře

Oblíbené příspěvky