Druhé adventní svícení





Vánoční
Fráňa Šrámek

Po sněhu půjdu čistém, bílém,
hru v srdci zvonkovou.
Vánoční země je mým cílem.
Až hvězdy vyplovou,
tu budu blízko již. A budu ještě blíž,
až noční půjdu tmou.

Tu ztichnu tak, jak housle spící,
a malý, náhle, dětinný,
a v rukou žmole beranici,
včarován v ticho mýtiny,
tu budu blízko již. A budu ještě blíž,
svých slz až přejdu bystřiny.

Mír ovane mne, jak by z chléva,
v němž vůl a oslík klímají,
světélka stříknou zprava, leva,
noc modrá vzlykne šalmají,
tu budu blízko již. Ach, jsem tak blízko již,
snad pastýři mne poznají..."

*
Láskyplnou  druhou adventní neděli ♥
všem přeje
Mokopa

Komentáře

  1. Mokopko, krásnou druhou adventní neděli, máš moc hezké svícny a ty šišky- paráda, od pravých k nerozeznání,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Mokopko, přeji krásný druhý adventní nedělní večer.

    OdpovědětVymazat
  3. Mokopko, tak jsem hned šla na youtube a našla jsem recitaci pana Lukavského - tak jsem se pokochala.
    Přeju hezké adventní pondělí. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o) jsem moc ráda...o p. Lukavském ani nemá cenu psát,viď ?Kouzelný týden ♥ Mokopa

      Vymazat
    2. Ano, opravdu o panu Lukavském ani nemá cenu psát. Pořád mi zní ta báseň v uších... jako když se nám písnička zasekne v mysli a kolik dní tam zní. Mokopko, vím, že máš ráda poezii. Já nejsem znalec, vůbec, ale leccos mám moc ráda. Mami mi kdysi koupila všechny čítanky ze školy kvůli básničkám a že tam byly hezké. Prosím Tě já nemůžu sehnat text báně Vánoce od Václava Honse. Mně se hrozně moc líbí.
      Kdybys náhodou věděla....
      Nechci zabírat zde místo. Prosím o eventuální psaní na můj mail - jarka.smetanka@seznam.cz. Děkuji J.

      Vymazat
  4. Moc pěkné. Jednoduché, ale krásné.

    OdpovědětVymazat
  5. Mokopko, krásná básnička, děkuji
    přeji krásný adventní čas. Majka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky